Selasa, 23 November 2010

P.T.K

Tidakkk!!
Ado dua perkara yang bermain-main sepak terajang kat kepala atok sekarang ni. Satu perkara baik dan satu lagi perkara kurang baik sikit. Atok nak cite yang kurang baik sikit tu dulu. Boleh? Esok atok ada Examination yang pertama dan akhir bagi atok iaitu P.T.K.


Apo bondo P.T.K tu?
P.T.K tu adolah peperiksaan tahap kecekapan. Sebelum kau tanya aku ni "cekap ke tak" ?, baik aku cepat-cepat beralih ke topik lain. Topik tersebut adolah, PTK ni adalah peperiksaan bagi anggota kerajaan untuk kenaikan gaji dan pangkat. Tapi bajet baru-baru ni telah mansuhkan PTK kan. Atok tahu tu. Then sekali lagi sebelum kau tanya aku "abih tu kalau dah mansuh kenapa ko gatal amik?", baik aku cepat-cepat beralih topik gak.

Ye memang dah dimansuhkan, sebab tu atok cakap ni adalah yang pertama dan terakhir bagi atok. Yang pertama sebab atok baru sah jawatan awal tahun ni. Memandangkan tahap kecekapan atok tak berada di tahap memuaskan so atok skip exam bulan Julai aritu. Then atok decide amik bulan sobleh ni. Last2 bajet kata PTK dimansuhkan, so ini yang pertama dan terakhirlah.


Dan yang menjadi kemusykilan sekarang, walaupun esok nak exam tapi aku boleh buat tak tahu je ni. Boleh lak blogwalking, blogjogging, blogskodeng bagai. Tertonggeng tergolek korek idung atas katil nih.  Kalaulah atok ni genius tak pelah jugak. Ini.......





Camni la aku gaya aku jawab soklan

Zero.  Kau tak termeninggal? Arggh, apo nak jadi esok jadilah. Yang penting sekarang atok kono cubo sedayo upayo untuk menjawab yang terbaik <------kononnya
So, doa an atok yang terbaik wokey. Mano tahu, kot-kot ternaik lak pangkat ngan gaji atok, leh la belanja korang aiskrim pop sorang satu.


Berita baiknya pulak, atok nak amik exam kat SK Rahang, Seremban. Yeee!!! Atok kembali ke sekolah lagi. Malam ni jugak atok nak seterika baju sekolah atok. Errr... baju putih macam budak sekolah tu kasi feeling zaman persekolahan balik. Atok rindu dengan skandal zaman persekolahan dulu.







Kalau aku dapat anak murid cenggini, comfirm aku anta notis resign 24 jam


      


Doakan atok yang terbaekkkk!

p/s : masa korang baco ni, atok tengah berjuang!! demi belanja korang eskrem pop

7 ulasan:

suka_haha berkata...

mainan jenis ape lak tu? hehehejemput komen sini lak hehe

Unknown berkata...

@suka_haha
atok pun kurang pasti. Nak kato main enjit2 somut, cam lain yo. Ontahla suka_haha

amyza berkata...

good luck..aku x merasa ptk..sebab pas ni ptk kan dah xde...

Adam Raqie berkata...

Atok... oooo atok.. Camne exam? hehehe...

Jemputla klik sini.. hehehe

Unknown berkata...

@amyza
xpolah mie...mugkin pasni dah ado sistem yang baru lak...ni sajo yo nak try ptk ni...xde harap sangat pun

Unknown berkata...

@Asrol Mania
Ha...esok atok post an entry pasal exam tadi k...jangan lupo baco

Adam Raqie berkata...

baek lah atok...

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih