Jumaat, 12 November 2010

Jelajah 1Malaysia


Apo tu?? kau jelajah mano?
Sebelum mengarut, sila rujuk gambar rajah di bawah...








Kursus di IPN selama 5 hari 4 malam telah pun habis. Walaupun dah habis, tapi penangan sambal belacan IPN tatap menjadi pojaan hatiku. Sodap!! Sampai masuk mimpi. 4 malam aku kat situ, mimpi-mimpi belacan yo.  So, perjalanan dari hujung dunia nak ke selatan. Hujung Selangor hingga ke hujung nisombilan.  Bermula jam 1.00 pm - 4.30pm termasuk berhenti, sesat, terlepas tol bagai.  Perjalanan dari Sabak Bernam ke Seremban sejauh 210 km. Nasib baik dah sampai Seremban sebelum 4.30. Kalau tak mahu aku berkampung tengah-tengah highway tu sebab jammed.

Lepas betulkan skru bobot mana yang nak tercabut tu, pastu teruskan lagik perjalanan ke kampung ku yang permai. Poland, Gomeh. 90km!!! wah, omak tolong den. 210km + 90km = sengal 1malaysia 1badan.  Balik-balik terus bukak laptop BW membuto. Sekian itulah berita menjelajah 1Malaysia saya ya <-----tajuk indah khabar dari rupa- rupanya.

Kroihh  kroooiih...ZzzzZZzzZzzZzzzzzzzz....sambal belacan.

2 ulasan:

CeeKeen berkata...

wahhh..atok jelajah 1 malaysia..hahahhaha..

Suhami Ahmad berkata...

@CeeKeen
walaupun tak tercukup 1malaysia tu ceekeen, tapi tulang tunjang atok macam nak terbarai je...

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih