Isnin, 11 Oktober 2010

Proses pengundian

Sedia maklum kan. Penyingkiran akan dilakukan minggu demi minggu. Sampailah tinggal sekerat je iaitu bakal juara. Penyingkiran berdasarakan 100% undi.


Macam mana proses pengundian dilakukan?
1. Juri tetap. Yang ni atok and the crew lah. Mewakili 50% markah keseluruhan. Aspek yang diambil perhatian adalah pengisian, kreatif, pengolahan. Tu jek.
2. Juri Awam 1. Juri awam ni terdiri daripada pembaca blog ni lah. Atok akan buat poll undian tu. Klik lah sampai muntah. Mewakili 20%

3. Juri Awam 2. Juga terdiri daripada pembaca blog ni gak. Korang nampak button like facebook tu? Klik je. Sape entry dapat klik paling banyak, banyak la markah dia. Juga 20%.
4. Lagi 10% kekreatifan gambar iringan berdasarkan tema entry. Kalau tema entry sodih, ekau buek la muko sodih paling kreatif. Erkkk, ade ke camtu? Walaupun mewakili 10%, tapi sape paling point paling tinggi untuk gambar ni dapat lah hadiah imuniti. Sape ada imuniti, keballah dia dan tak leh disingkirkan minggu tu. Yang 10% ni diperolehi dari 50% poll, 50% juri tetap.

Tiada ulasan:

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis untuk berkongsi apo2 yolah dengan mereka di luar sana. Blog ini tidak mewakili mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri melainkan dinyatakan sumber diperolehi. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini. Terima kasih