Sabtu, 26 Oktober 2013

Temanku Pernah Berbicara

Temanku pernah berbicara,


Andai kata,
Satu hari nanti akan tiba keadaan,
Di mana kita perlu buat keputusan,
Utamakan hati kita,
Dan kemudian hati orang lain...

Tapi aku suka membantah,
Pada perkiraanku,
Jika mereka-mereka disampingku gembira,
Secara magisnya aku turut gembira,
Dan aku mencaruti mu,
Bagiku kau cemburu aku bersama teman baru!

Hakikatnya aku buta,
Aku sedang menoreh diri aku sendiri,
Demi kesenangan orang lain,
Aku tak ubah seperti lilin 20 sen,
Yang mana akan membakar diri,
Untuk orang disekelilingku melihat di waktu malam
Dan akhirnya,
Bila badanku terlintuk tinggal seinci,
Baru aku sedar,
Aku sedang mati,
Sedangkan mereka bergelak ketawa bergurau senda di senja malam tanpa henti
Tanpa pedulikan aku yang sedang bertarung dengan mati

Temanku pernah berbicara,
Dan aku menyesal membantahnya,

Tapi temanku sudah jauh hilang,
Hilang ditelan kabus malam,
Kecewa kerana aku sedikit pun tidak pernah mendengar katanya,
Saat itu barulah aku rindu kehadiranmu teman,
Saat di mana kau sudah hilang dari pandangan,

Temanku pernah berbicara

Selasa, 22 Oktober 2013

Ibarat melepaskan tenuk tersepit

Tu diaaaa tu diiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaa.......

Dia dah mai dah....mai mai open blog ja cita pasal tenuk segala. Takda cita pasai lain ka atok? Tensen bin tensen. Apo pendapat Ecah, kalau tenuk yang Ecah lepaskan tu berpaling tadah? Bukan sajok berpaling tadah, malah dia sempat gigit tangan ko yg dah selamatkan dia pastu lari laju-laju masuk hutan??

Ini hanyalah perumpamaan. Ini bukan cito pasal tenuk ataupun ba ku teh. Atok bukan apo, bila seseorang tu pernah buat salah kat kito mestilah kito akan maafkan walaupun kadang2 sangat susah. Tapi bila masanya kau dah maafkan orang tu, dio buek taik balik. Maaf lagi, buek taik. Maaf lagi lagi dan lagi pastu buek taik taik dan taik. eh!

ewahhhhhh

Nampaknya x makan saman namo ey tu. Tak cukup dengan tu, dah lah dio buek taik ngan ko, pastu dio p jaja 1 dunia yang kau nilah manusia paling kejam di dunia. Manusia paling busuk hati. Manusia paling teruk!. Manusia yang sentiasa dengki ngan dia. Manusia paling..................

Apa perasaan ko? Apa kau nak buek ngan orang cenggini?

a) Ko tolak dia dari tingkat 30
b) Ko cili mulut dia atas bawah
c) Ko buat bodoh
d) Ko padam dia dalam hidup ko
e) Ko nangis dalam toilet
f) Ko hentak kepala ko kat mesin potostat


Bincangkan.






Arghhhhhhhhhhh!!! kenapo kenapo kenapooooo


Sabtu, 12 Oktober 2013

Hai wak...........



Chakkkkkkkkkk!!!!






Rindu titew tak?????!!!!!!!!!!